Απολύσεις ναυτικών με νόμο Μουσουρούλη και ευλογίες Βαρβιτσιώτη....

Ανταπόκριση Associated Press για τους απλήρωτους ναυτεργάτες.

Mε τις ευλογίες Βαρβιτσιώτη ξεκίνησαν οι απολύσεις ναυτικών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι απλήρωτοι από τις ναυτιλιάκες, μετά την εφαρμογή του νόμου Μουσουρούλη 4150/2013, διάταξη του οποίου μειώνει στο μισό και παραπάνω τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων της ακτοπλοΐας κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Ένα πάγιο αίτημα των εφοπλιστών.

Ο Βαρβιτσιώτης χρησιμοποίησε πάλι προπέτασμα καπνού, όπως είχε κάνει προ μηνών, όταν υπέγραφε εν κρυπτώ αυξήσεις στα ναύλα της ακτοπλοϊας, ενώ ταυτόχρονα στο ράδιο το απέκρυπτε, μιλώντας για μη μείωση, σαν εκπρόσωπος εφοπλιστών.
Τώρα, ενώ εισηγήθηκε την άρση της επίταξης, από υπουργός φέρνει από την πίσω πόρτα τον νόμο του Μουσουρούλη για απολύσεις ναυτικών.
Ο Μουσουρούλης, ο υπουργός της επίταξης, είχε και αυτός στο παλμαρέ του μεγάλες “επιτυχίες”.
Είναι ο υπουργός Ναυτιλίας, που είχε δεχθεί γραπτή μομφή από την Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), σχετικά με την επιστράτευση των ναυτεργατών.

Αν δεν είχε περάσει ο ανεκδιήγητος Άδωνις από το τιμόνι του Υπ.Ναυτιλίας, θα έπαιρνε εύκολα το “χρυσό βατόμουρο” του υπουργείου.
Μην ξεχνάμε ότι το θέμα των απλήρωτων ναυτεργατών πήρε διεθνή διάσταση, όταν το Associated Press δημοσίευσε ανταπόκριση του από την Δραπετσώνα, με τίτλο:."Εκατοντάδες ναυτεργάτες μένουν απλήρωτοι για μήνες"
Μια ανταπόκριση που οι ναυτιλιάκες εταιρείες αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Για να διαβάσετε την ανταπόκριση του ΑΡ, πατήστε ΕΔΩ
Αναρτούμε παρακάτω σχετικό άρθρο της Χριστίνας Παπασταθοπούλου, απ την Εφημερίδα των Συντακτών, 04/11/13


Ο… Μουσουρούλης άρχισε απολύσεις ναυτικών

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

«Επίθεση» δέχονται από την προηγούμενη Παρασκευή οι ναυτεργάτες «γενικών υπηρεσιών» της ακτοπλοΐας, καθώς ξεκίνησαν οι απολύσεις μετά την εφαρμογή του νόμου Μουσουρούλη 4150/2013, διάταξη του οποίου μειώνει στο μισό -και ακόμα περισσότερο σε μερικές περιπτώσεις- τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων της ακτοπλοΐας κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.

Συγκεκριμένα, οι μειώσεις αυτές επέρχονται μέσω του άρθρου 29 του νόμου 4150, το οποίο και καθορίζει την οργανική σύνθεση επιβατηγών και επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων κατά τη χρονική περίοδο από 1η Νοεμβρίου μέχρι και 31η Μαρτίου, του προσωπικού γενικών υπηρεσιών, δηλαδή προσωπικό οικονομικών υπηρεσιών, μαγειρείου, τροφοδοσίας, ενδιαιτημάτων (θαλαμηπόλοι, επίκουροι, τραπεζοκόμοι).

Να σημειωθεί ότι ο νόμος 4150 περί «Ανασυγκρότησης του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις» ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2013 όταν υπουργός Ναυτιλίας ήταν ο Κωστής Μουσουρούλης, προκαλώντας την οργή και την αγανάκτηση των ναυτεργατικών σωματείων. Τον Φεβρουάριο μάλιστα η ΠΝΟ είχε πραγματοποιήσει την πολυήμερη απεργία της με βασικό της αίτημα την απόσυρση του νόμου, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να επιστρατεύσει τους ναυτικούς. Την άρση της συγκεκριμένης επίταξης ήρε πριν από μερικές μέρες ο πρωθυπουργός, έπειτα από εισήγηση του νυν υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη.

Η δυσμενής αυτή εξέλιξη για τον ναυτεργατικό κόσμο προκάλεσε την έντονη αντίδραση της ΠΝΟ, η διοίκηση της οποίας πήγε την Παρασκευή στο υπουργείο και σε συνάντηση που είχε με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΝΑ και τον υπαρχηγό του Λιμενικού Σώματος ανέπτυξε με επιχειρήματα και στοιχεία ότι η συγκεκριμένη διάταξη είναι «άδικη», «αντικοινωνική» και «επικίνδυνη» και κυρίως «ανεφάρμοστη» από ουσιαστική αλλά και νομική άποψη, αφού από την εφαρμογή της οδηγούνται στην πυρά και στην απόλυση δεκάδες Ελληνες ναυτικοί και ευθέως παραβιάζονται άλλες ισχύουσες διατάξεις, περί ωρών εργασίας, σωστικών μέσων κ.λπ.

Η ΠΝΟ βρίσκεται σε θέση αναμονής, καθώς περιμένει τις απαντήσεις του υπουργού Ναυτιλίας, και καλεί τους ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή αγωνιστική κινητικότητα.

Από την πλευρά της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) καταγγέλλει το «πογκρόμ απολύσεων σε όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία σε εφαρμογή του φιλοεφοπλιστικού νόμου 4150/2013 που για τη χειμερινή περίοδο μειώνει το προσωπικό των γενικών υπηρεσιών από 50% έως και 75%». Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ότι το αμέσως επόμενο βήμα θα είναι το άλλο σχέδιο των εφοπλιστών: η αντικατάσταση των Ελλήνων ναυτεργατών από χαμηλόμισθους αλλοδαπούς.

Και επιρρίπτει ευθύνες και στην πλειοψηφία της ΠΝΟ, γιατί όπως τονίζει αν και γνώριζε από καιρό την ημερομηνία των μαζικών απολύσεων στα ακτοπλοϊκά πλοία, η διοίκησή της δεν συνεδρίασε έγκαιρα για να ενημερώσει, να προετοιμάσει και να οργανώσει την αντίδραση όλων των ναυτεργατών με τρόπο που θα ακύρωνε τη σχεδιασμένη επιχείρηση απολύσεων των εφοπλιστικών εταιρειών.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Μ. Βαρβιτσιώτης δήλωσε ότι οι ναυτικοί της ακτοπλοΐας είναι οι μόνοι που δεν έχουν επηρεαστεί από την κρίση, καθώς έχουν την ίδια συλλογική σύμβαση εργασίας με αυτήν που είχαν και προ κρίσης.
H συνέχεια ΕΔΩ

Σχόλια