ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝ.ΕΛΛ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Ο ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ

 
ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ
Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΣΣΩΡΕΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Τις προτάσεις των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ για την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της ακτοπλοΐας, κατέθεσε σήμερα (29/10/2013) ο Βουλευτής του Κινήματος Τέρενς Κουίκ, στην κρίσιμη διευρυμένη σύσκεψη που έγινε στη Μυτιλήνη, στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.


Η σύσκεψη συγκροτήθηκε κυρίως για να συζητηθεί η έλλειψη καθημερινής σύνδεσης της Λέσβου και της Χίου με τον Πειραιά αλλά και με τη Βόρεια Ελλάδα. Ήταν λογικό, όμως, να μπει στην ατζέντα και το αντίστοιχο πρόβλημα της μη τακτικής σύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα που έχει και η Σάμος μαζί με την Ικαρία και τους Φούρνους, όπως και η Λήμνος με τον Άη Στράτη.

Ο Τέρενς Κουίκ, ο οποίος έχει υπό την κοινοβουλευτική του εποπτεία τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, εκπροσωπώντας και την Τομεάρχη Ναυτιλίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Μίκα Ιατρίδη, παρουσίασε τις βασικότερες από τις πολλές προτάσεις που έχει το Κίνημα για την ακτοπλοΐα και οι οποίες περιλαμβάνονται στο κυβερνητικό πρόγραμμα των ΑΝΕΛ που αναρτήθηκε χθες και στο διαδίκτυο.

Συγκεκραμένα, οι προτάσεις που παρουσιάστηκαν από το Βουλευτή των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, είναι οι εξής:

1. Η εφαρμογή στις άγονες γραμμές του μοντέλου των νησιών της Σκωτίας. Δηλαδή, η κατασκευή πλοίων ειδικά για τις άγονες γραμμές, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Το ελληνικό κράτος στη συνέχεια να προκηρύξει διαγωνισμό για τη διαχείριση των πλοίων αυτών από ιδιώτες.

2. Η ενίσχυση στο πλαίσιο αυτό των Ναυπηγείων Σύρου (με δεδομένο ότι για τη διανησιωτική συγκοινωνία, πλοία έως και 85 μέτρων μπορούν να κατασκευαστούν στο “Νεώριο”).

3. Η επιστροφή, μέρους των εισπράξεων των διοδίων ως πίστωση για τη χρηματοδότηση της ακτοπλοΐας. Οι νησιώτες, ως φορολογούμενοι, πληρώνουν και αυτοί την κατασκευή των οδικών δικτύων στην ηπειρωτική Ελλάδα.

4. Η άμεση μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων από το 13% και 23% που είναι σήμερα, σε επίπεδα αντίστοιχα με τις ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή 8%-10%.

5. Η ενεργός συμμετοχή του κράτους (π.χ. μέσω της επιδότησης εισφορών κοινωνικής ασφάλισης) στη μείωση του εργατικού κόστους για τα πλοία.

6. Η παροχή πλήρους αφορολόγητου καυσίμου στην ακτοπλοΐα και περαιτέρω χρηματοδότησης αυτού (εφόσον είναι αυτό είναι απαραίτητο).

7. Η επαναφορά των συμβάσεων πολύχρονης διάρκειας στις άγονες γραμμές, με έμφαση στην αξιοπιστία (τήρηση δρομολογίων, καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους, σύγχρονα πλοία, κλπ) των εταιριών που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς.

8. Η προστασία των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας.

Πριν την ς υμμετοχή του στη σύσκεψη της Περιφέρειας για το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Βορείου Αιγαίου, ο Τέρενς Κουίκ επισκέφθηκε το Νοσοκομείο Μυτιλήνης και είχε την πρώτη συνάντηση γνωριμίας με το νέο Διοικητή του Νοσοκομείου Βασίλη Βουζάλα.

Συζητήθηκαν τα πάμπολλα προβλήματα λειτουργίας του Νοσοκομείου που μένουν σε εκκρεμότητα, με την υπόσχεση του Τέρενς Κουίκ να κοιτάξει άμεσα δύο ζητήματα:

1.Την αλλαγή της διαδικασίας ανανέωσης των συμβάσεων των επίκουρων ιατρών, ώστε να μην δημιουργούνται κενά.

2.Την ένταξη του νοσηλευτικού προσωπικού στις διατάξεις για τις εργασιακές σχέσεις απασχόλησης γιατρών με ΔΠΥ, δεδομένου ότι το Νοσοκομείο είναι σχεδόν γυμνό από νοσηλευτές και νοσηλεύτριες.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο Τέρενς Κουίκ είπε:

«Ήταν πολύ χρήσιμη η συνάντησή μου με το νέο Διοικητή, ο οποίος ανέλαβε πριν από λίγες μέρες. Είναι λογικό οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, σε εκείνον προσωπικά, να δώσουμε πίστωση χρόνου, αλλά αυτή η πίστωση δεν τη δίνουμε στο Υπουργείο Υγείας, που οφείλει να σκύψει πολύ βαθιά στα τόσα προβλήματα του εδώ νοσοκομείου, που σας διαβεβαιώ ότι είναι σχεδόν ταυτόσημα με τα προβλήματα που υπάρχουν σε όλες τις νησιωτικές περιοχές της χώρας.

Το πολύ σε ένα μήνα, θα επανέλθω».

Ο Τέρενς Κουίκ επιστρέφει απόψε στην Αθήνα προκειμένου να πάρει μέρος στις σημερινές εργασίες της Ολομέλειας της Βουλής.


Σχόλια