Παράνομη η θέση των ΙΔΑΧ σε διαθεσιμότητα στο ΥΕΘΑ..


Οι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι. Προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις μνημονιακές δεσμέυσεις, στο ΥΕΘΑ στέλνουν στην διαθεσιμότητα τεχνικό και εξειδικευμένο προσωπικό, χωρίς να σκεφτούν τα προβλήματα στην επιχειρησιακή ικανότητα των ενόπλων δυνάμεων, χωρίς να σκεφτούν ότι υπάρχει πιθανότητα απόρρητα έγγραφα να πέσουν στα χέρια ιδιωτών, χωρίς να λάβουν υπόψη τις αρνητικές εισηγήσεις των αξιωματικών και των τριών όπλων, χωρίς να τους ενδιαφέρει ότι δεν εφαρμόζουν καν τον νόμο που οι ίδιοι ψήφισαν…

Διαβάστε την ερώτηση που κατέθεσε ο πολιτευτής Αιτωλοακαρνανίας Πάνος Μιχαλάτος με τον Τέρενς Κουίκ για το συγκεκριμένο θέμα που αφορά και 38 υπαλλήλους στο αεροδρόμιο του Ακτίου…
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: 
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
ΘΕΜΑ: ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΝΑΥΣΤΑΘΜΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΛΟΓΩ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
κ.κ. Υπουργοί,
η εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, γίνεται με τρόπο παράνομο και χωρίς να διασφαλίζει σε καμία περίπτωση την επιχειρησιακή ικανότητα των ενόπλων δυνάμεων θέτοντας σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια της χώρας.
Σύμφωνα με προσωπικές μου έρευνες, αλλά και με πληροφορίες του Πολιτευτή των Ανεξαρτήτων Ελλήνων στην εκλογική περιφέρεια της Αιτωλοακαρνανίας Παναγιώτη Μιχαλάτου, στην λίστα που απέστειλε το ΥΕΘΑ συμπεριλαμβάνονται χωρίς καμία αξιολόγηση 371 υπάλληλοι Ι.Δ.Α.Χ. (Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου) ανεξαρτήτου ειδικότητας, μορίων, προσόντων κτλ, αφανίζοντας μια ολόκληρη κατηγορία εργαζομένων, δημιουργώντας έτσι μεγάλο επιχειρησιακό πρόβλημα 
Οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ στο 99% είναι υπάλληλοι τεχνικών ειδικοτήτων, οι οποίοι έχουν καταρτιστεί και εκπαιδευτεί με χρήματα των ενόπλων δυνάμεων, ενώ η θέση τους σε διαθεσιμότητα γίνεται χωρίς καμία λογική εκσυγχρονισμού και εξορθολογισμού των επιμέρους Υπηρεσιών ή περιστολής δαπανών δεδομένου ότι είναι χαμηλόμισθοι, η συντριπτική πλειοψηφία είναι είτε επιστήμονες κάτοχοι διδακτορικών ή μεταπτυχιακών διπλωμάτων, είτε εξειδικευμένοι τεχνικοί με πολύτιμη εμπειρία στο αντικείμενο τους, οι οποίοι έχουν προσληφθεί με κριτήρια ΑΣΕΠ και διαδικασίες που ελέγχονται από το ΑΣΕΠ, χωρίς κανένα πειθαρχικό παράπτωμα στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου.
Πιο συγκεκριμένα τόσο στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας όσο και στον Ναύσταθμο της Σούδας, η πλειονότητα των υπό απόλυση εργαζομένων ΙΔΑΧ κατέχουν καίριες θέσεις, αποτελώντας ένα απόλυτα εξειδικευμένο προσωπικό, σπάνιων και απαραίτητων ειδικοτήτων και των δυο ναυστάθμων.
Η συνέπεια της απομάκρυνσής τους, αφήνει το περιθώριο ανοικτό σε ιδιώτες εργολάβους να αναλάβουν τις επιδιορθώσεις και την συντήρηση του στόλου και των ναυστάθμων, χωρίς να εξασφαλίζεται το επιθυμητό δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Επιπλέον, υπάρχει ο απόλυτα ορατός κίνδυνος για την εθνική ασφάλεια, δεδομένου ότι τα απόρρητα έγγραφα κατασκευής και συντήρησης τόσο των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού όσο και των ναυστάθμων, θα περάσουν σε χέρια ιδιωτών.
Επιπρόσθετα στο αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο μάλιστα έχει μικτή χρήση, τίθενται σε διαθεσιμότητα 38 υπάλληλοι όλοι με συμβάσεις ΙΔΑΧ. οι οποίοι ως επί το πλείστον απασχολούνται στον τομέα της πυρασφάλειας. 
Με δεδομένη την κρισιμότητα του τομέα, που υπηρετούν, γεννάται ζήτημα ζωτικής σημασίας για το αεροδρόμιο, καθώς σε μια εποχή όπου είναι αυξημένες οι ανάγκες του, λόγω του ότι αποτελεί βάση της 131 ΣΜ, βάση του ΝΑΤΟ αλλά και πολιτικό αεροδρόμιο, η διαθεσιμότητα φέρνει αυτομάτως στην επιφάνεια την υποβάθμιση του.
Όπως επισημαίνεται, το αεροδρόμιο του Ακτίου μη δυνάμενο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες πυρασφάλειας, πρόκειται να πέσει αυτομάτως κατηγορία από το επτά στο πέντε και δεν θα είναι ικανό να μπορεί να υποδεχτεί ούτε πολεμικά αεροσκάφη ούτε τα τσάρτερ.
Το μέγεθος των αναγκών του αεροδρομίου και η ανάγκη παραμονής των υπαλλήλων στην υπηρεσία τους, πιστοποιείται επιπρόσθετα από το γεγονός  ότι αυτή την στιγμή υπάρχουν  27 συμβασιούχοι οι οποίοι προσελήφθησαν για να ενισχύσουν το αεροδρόμιο, ενώ επιπρόσθετα έχουν αποσπαστεί 5 ένστολοι και ένα πυροσβεστικό όχημα 7 τόνων. 
Με δεδομένα τα επιχειρησιακά προβλήματα, που προαναφέρθηκαν και έχοντας σαν βάση την παράγραφο 2 του άρθρου 90 του Ν 4172/2013, που εσείς οι ίδιοι ψηφίσατε και στην οποία ξεκάθαρα αναφέρεται, ότι εάν καταργηθούν ορισμένες θέσεις του ίδιου κλάδου ή και ειδικότητας, η επιλογή του προσωπικού που τίθεται σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης θέσης διενεργείται με βάση την αποτίμηση των προσόντων όλων των υπαλλήλων του κλάδου ή και της ειδικότητας που ανήκουν οι υπό κατάργηση θέσεις του φορέα, εφόσον υπηρετούν σε υπηρεσίες ή μονάδες που αξιολογήθηκαν - μετά από τεκμηρίωση που στηρίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης δομών και σχέδια στελέχωσης, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
1.Πώς διασφαλίζεται η επιχειρησιακή ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων όταν απομακρύνετε από την υπηρεσία έμπειρο και εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό;
2.Ποια είναι η μέριμνα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την διασφάλιση απόρρητων εγγράφων, όπως είναι τα βιβλία κατασκευής και συντήρησης των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, που θα περάσουν στα χέρια ιδιωτικών εταιριών; Και είσαστε βέβαιος ότι μέσα στη μετοχική σύνθεση της κάθε ιδιωτικής εταιρίας δεν μπορεί να κρύβονται και Τούρκοι;
3.Πώς διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου του Ακτίου, στην τόσο ευαίσθητη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας;
4.Με βάση ποια αξιολόγηση θέτετε σε διαθεσιμότητα τεχνικό και εξειδικευμένο προσωπικό, από την στιγμή που καταργείτε ορισμένες θέσεις και όχι κλάδο ή ειδικότητα στο σύνολο, όπως σαφώς περιγράφεται στον Νόμο; 
5.Ποια είναι τα κριτήρια αυτής της αξιολόγησης, όταν σύμφωνα πάντα με το δικό σας νομοθέτημα, η διαδικασία αποτίμησης των προσόντων, τα αναγκαία δικαιολογητικά, ο αριθμός των μορίων που αντιστοιχούν στα επιμέρους κριτήρια μεταξύ των οποίων λαμβάνεται υπόψη και ο τρόπος εισαγωγής στους φορείς, τα λοιπά ειδικότερα θέματα της αποτίμησης των προσόντων και τα ζητήματα λειτουργίας των Τριμελών Ειδικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης; 
6.Πώς επιτρέπετε κ. Υπουργέ της Εθνικής Άμυνας να παρεμβαίνει στο έργο σας ένας άλλος υπουργός, άσχετος με την αρμοδιότητα των Ενόπλων Δυνάμεων;
7.Ποιο είναι το δημοσιονομικό όφελος που εξοικονομείται όταν από την στιγμή που οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, θα υπάρξει κόστος για την κάλυψη των αναγκών αυτών με άλλους τρόπους;
8.Γιατί αγνοήσατε, (όπως γνωρίζω από προσωπικές προφορικές μαρτυρίες τους σε εμένα), όλα τα έγγραφα που σας έστειλαν ανώτεροι και ανώτατοι αξιωματικοί του Στόλου, των Ναυστάθμων, του ΓΕΝ, των αεροδρομίων της Π.Α. και του ΓΕΑ, που ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ με αυτές τις -επί της ουσίας - απολύσεις;

http://panosmichalatos.tumblr.com/post/58779034337

Σχόλια