Ηθοποιός δώρισε ασθενοφόρο

ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΨYΧΗΣ
Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που τα λόγια δεν αρκούν για να περιγράψουν το μεγαλείο της ψυχής τους και τις πράξεις τους.
Ανάμεσα σε αυτούς και μια Ελληνίδα ηθοποιός, η οποία δεν σκέφτηκε τα χρήματα και αν αυτά της λείψουν, και δώρισε ένα ασθενοφόρο αξίας 90.000 ευρώ στο νοσοκομείο της πόλης απ' όπου κατάγεται.
Η Κάκια Κοντοπούλου μιλάει αποκλειστικά στην «Espresso» για την ενέργειά της, αλλά και για την μακροχρόνια πορεία της στο θέατρο.
Ανοίγει την καρδιά της και μας εξιστορεί άγνωστες ιστορίες για τους μεγάλους πρωταγωνιστές του παλιού ελληνικού θεάτρου, αλλά και για καλλιτέχνες που μεσουρανούσαν πριν από αρκετές δεκαετίες.

Εδώ και καιρό η Κάκια Κοντοπούλου ήθελε να προσφέρει στον τόπο καταγωγής της. Στόχος της ήταν να κάνει καλύτερη τη διαβίωση των πολιτών της Κυπαρισσίας, την οποία υπεραγαπά.

«Μακάρι να βοήθησα πραγματικά τους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί. Αυτό μόνο μου αρκεί. Το νοσοκομείο είχε τεράστια ανάγκη και με τον τρόπο μου ήθελα να βοηθήσω να γίνει πιο άνετη η ζωή των κατοίκων. Θεώρησα καλό να ενισχύσω όσο μπορώ το νοσοκομείο, γιατί επρόκειτο να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας και οι ασθενείς που είχαν άμεση ανάγκη νοσηλείας να αναγκάζονται να νοσηλευθούν στην Καλαμάτα» λέει η Κάκια Κοντοπούλου και προσθέτει: «Υπήρχαν μόλις δύο ασθενοφόρα, αλλά χωρίς την επάνδρωση αυτού που φέραμε από τη Γερμανία, που έχει και κινητή μονάδα χειρουργείου».

Γιατί, όμως, προχώρησε σε αυτή την ενέργεια και ποια ήταν η ανταπόκριση των συντοπιτών της;«Είχα τάξει στον εαυτό μου να κάνω κάτι για τον τόπο απ’ όπου κατάγομαι στη μνήμη του πατέρα μου και του συζύγου μου. Θεωρώ επιβεβλημένο πως όταν μπορούμε, είναι αναγκαίο να βοηθάμε όσους έχουν ανάγκη. Είναι χρέος όλων μας!» λέει συγκινηημένη η ηθοποιός και προσθέτει: «Με συγκίνησε πολύ ένας κύριος που μου είπε “Επιτέλους κι εμείς θα έχουμε στον τόπο μας μια ελπίδα αν αρρωστήσουμε”. Εγώ το μόνο που ευχήθηκα είναι αν είναι δυνατόν να μην χρειαστεί να το χρησιμοποιήσει κανένας».

Στη συνέχεια η Κάκια Κοντοπούλου μας γυρίζει πίσω στον χρόνο και μας μιλάει για την πορεία της στο θέατρο, για τη σχέση της με τον Βουτσά και την Βρανά, την φιλία με την Γώγου, αλλά και για την σεξουαλική παρενόχληση που δέχτηκε στην καριέρα της.

Παράλληλα, κάνει κριτική στους ανθρώπους που πρωταγωνιστούν σήμερα στο θεατρικό σανίδι.

- Επί δεκαπέντε χρόνια συνεργαστήκατε στο μουσικό θέατρο με τους Βέμπο, Βρανά, Αυλωνίτη, Βασιλειάδου, Φωτόπουλο, Σταυρίδη, Χατζηχρήστο. Πώς κρίνετε τους σύγχρονους ηθοποιούς; Πολλοί υποστηρίζουν ότι βγαίνουν με πολύ μεγαλύτερη ευκολία εν συγκρίσει με το παρελθόν…Δε ξέρω αν βγαίνουν με μεγαλύτερη ευκολία, έχουν πάντως πολλές ικανότητες, τεράστια μόρφωση και παιδεία. Προσωπικά τους θαυμάζω. Αρκετά νέα παιδιά έχουν τεράστιο ταλέντο.

- Τα περισσότερα χρόνια της καριέρας σας δουλέψατε στο «Ακροπόλ». Ηταν το μοναδικό μουσικό θέατρο. Ηταν το διαμάντι για τον ηθοποιό. Είχαμε όλοι την αγωνία αν θα μας πάρει αυτός ο εκπληκτικός θιασάρχης και υπεύθυνος άνθρωπος, ο Μπουρνέλης, ο οποίος έσπαγε τα γραφεία για να μας πληρώσει. Ουδέποτε χάσαμε έστω και μια δραχμή. Ο Μπουρνέλης ήταν σκληρός, αλλά και δίκαιος.

- Δεχθήκατε ανταγωνισμό στην πορεία σας;Ο αθέμιτος ανταγωνισμός υπάρχει πάντα. Δεν το καταλάβαινα όμως. Με ενδιέφερε μόνο να είμαι εντάξει στον ρόλο μου. Σε αυτές τις δουλειές είναι φυσικό να υπάρχει.

- Υπήρξαν άνθρωποι που σας αντιμετώπισαν με προκατάληψη;Οι συγγενείς μου σταμάτησαν να μου μιλούν όταν 
βγήκα στο θέατρο. Θεωρούνταν υποτιμητικό τότε το να είσαι θεατρίνα. Ηταν μομφή. Δεν είχαμε την αίγλη που έχουν σήμερα οι ηθοποιοί.

- Πολλοί λένε ότι η επιθεώρηση έχει φτάσει στον… πάτο!Το πιστεύω. Δεν ξέρω αν είναι άθλια, αν την υπηρετούν ταλέντα ή αν δεν έχει την αίγλη που είχε τότε… Η επιθεώρηση βασίζεται πάνω στη σάτιρα της επικαιρότητας. Σήμερα με την τηλεόραση καθετί ξεφτίζει πιο γρήγορα.

- Ενας άνθρωπος με τον οποίο δεθήκατε επίσης πολύ ήταν η Κατερίνα Γώγου.Ημασταν από την σχολή μαζί. Ηταν ένα κορίτσι με τεράστιες ευαισθησίες και εκπληκτικό ταλέντο στον χορό, στο δράμα και την κωμωδία. Οι ευαισθησίες της δεν την άφησαν να ζήσει. Ακόμα έχω τις φωτογραφίες με τις αφιερώσεις της σπίτι μου. Την σκέπτομαι πάντα ανάβοντάς της ένα κεράκι. 

- Μάρθα Καραγιάννη… Εκλεκτό παιδί. Στις περισσότερες επιθεωρήσεις κάναμε και τα ντουέτο μας μαζί. Είναι πολύ καλό παιδί και είχε πολύ μεγάλη εξέλιξη.

- Δεχθήκατε σεξουαλική παρενόχληση στην πορεία σας; Μα τι λέτε τώρα!.. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Είναι δυνατόν να μην υπήρχαν αυτά; Υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν!

- Πώς αντιδρούσατε;Εγώ ήμουν ένας άνθρωπος που δεν ήθελα δεκανίκι για να ανεβεί το μεροκάματό μου μία δραχμή. Ηθελα να αξίζω γιατί είμαι εγώ. Υπάρχουν τρόποι να αποφεύγεις έναν άνθρωπο. Δεν είναι ανάγκη ούτε να τον βρίσεις ούτε να μιλήσεις χυδαία.

- Υπήρχαν άνθρωποι που σας είπαν «Αν δεν πας μαζί μου, δεν θα κάνεις καριέρα»; Εχασα ρόλους γιατί δεν ήθελα να με συνοδέψουν το βράδυ στο σπίτι μου με το αυτοκίνητο. Τους έλεγα «Θα πάω με το λεωφορείο». Το υπόλοιπο ήταν η απάντηση της άρνησης.

- Δεν κάνατε ουσιαστικά πολύ σινεμά.Ηθελα να κάνω σινεμά, δεν δεχόμουν όμως να παίξω το παιχνίδι κανενός. Θυμάμαι μια φορά μου είπε ένας παραγωγός: «Αν δεν πληρωθείς στην ταινία, θα παίξεις στην επόμενη ως πρωταγωνίστρια». Μιλούσε για το μικροί μεγάλοι εν δράσει. Αυτομάτως του απάντησα: «Δώσε μου το πεντακοσάρικό μου και δεν θέλω να γίνω πουθενά πρωταγωνίστρια».

- Δεν συμβιβαζόσασταν;Με τίποτα και ποτέ. Αυτή είναι η στάση ζωής μου.

- Είχε τίμημα αυτό; Πάντα έχει τίμημα. Η άρνηση και το να μην ενδίδεις πουθενά πάντα έχει τίμημα…

- Σας λείπει το θέατρο;Οταν σταμάτησα, μου έλειπε πολύ. Το θέατρο είναι ναρκωτικό. Τίποτα δεν αντικαθιστά το χειροκρότημα του κοινού.
«Η Σπεράντζα ήταν πραγματικό μαγκάκι»
- Με τη Σπεράντζα Βρανά και τον Κώστα Βουτσά υπήρξατε φίλοι. Πολλοί λίγοι μάλιστα γνωρίζουν ότι εσείς τους αρραβωνιάσατε.Οντως. Το είχε γράψει μάλιστα και η Σπεράντζα στο βιβλίο της «Τολμώ». Θυμάμαι βρισκόμασταν στην Αρτα κατά την διάρκεια μιας περιοδείας. Εκεί έγινε και ο αρραβώνας τους και δεν θα ξεχάσω ποτέ το γλέντι που ακολούθησε έπειτα. Ηταν και οι δύο πολύ χαρούμενοι. Η Σπεράντζα ήταν πραγματικό μαγκάκι στη ζωή της και την καριέρα της. Θυμάμαι ιδιαίτερα το χιούμορ, το γέλιο, την καλοσύνη της. Δεν υπήρχε μιζέρια στη ζωή της. Είχε ένα χαμόγελο που δεν το βλέπεις εύκολα. Ηταν επίσης γεννημένη θεατρίνα. Εβγαινε στην σκηνή και ήταν όλα τα λεφτά. Ο Κώστας, πέρα από εξαιρετικός ηθοποιός, ήταν από τότε πολύ καλό παιδί και παραμένει ένας ειλικρινής άνθρωπος με τεράστιο αυτοσαρκασμό.

- Σοφία Βέμπο. Αλλος ένας σταθμός στην πορεία σας.Η Βέμπο έδινε τα πάντα σε όσους αγαπούσε. Ηθελε να δίνει χαρά στον κόσμο και είχε μια μεγάλη αγκαλιά για όλους. Αγαπούσε πολύ την κόρη της, τη Χάιδω, που είχε υιοθετήσει και ήταν σαν δικό της παιδί.

- Πώς ήταν σαν συνεργάτης και πώς λειτουργούσε στην προσωπική της ζωή;Ζητούσε ειλικρίνεια από τους ανθρώπους που συνεργαζόταν. Λάτρευε τον Τραϊφόρο και ήταν ζηλιάρα μαζί του!

- Γεωργία Βασιλειάδου...Δεν είχε καμία σχέση η φυσιογνωμία με την ψυχή της. Ηταν μια κυψέλη καλοσύνης, αγάπης και χιούμορ. Ανοιγε το σπίτι της και ένιωθες πως μπαίνεις σε έναν δικό σου άνθρωπο. Δεν ήταν δήθεν… Σου έλεγε πάντα την αλήθεια!
«Εκανα πράγματα που ονειρεύτηκα και αγαπούσα»
- Περάσατε δύσκολα στη ζωή σας;Την περίοδο της Κατοχής. Και αργότερα όμως, όταν μπήκαμε φυλακή από τους πατριώτες ως κομμουνιστές. Δεν θα ξεχάσω ποτέ ότι τον αδελφό μου τον έφεραν συνοδεία από τη Μακρόνησο για να παρευρεθεί στην κηδεία του πατέρα μας. Μετά ήταν δύσκολο να βρούμε δουλειές. Υπήρχε πάντα η σφραγίδα. Ούτε σπίτι δεν μας νοίκιαζαν την εποχή εκείνη.

- Ερωτευθήκατε;Εγκεφαλικά. Ερωτευόμουν χωρίς να αφήνω τελείως τον εαυτό μου.

- Δεν κάνατε παιδιά. Το μετανιώσατε;Ποτέ. Αγαπώ πολύ τα παιδιά, αλλά δεν ήμουν δυνατή για να αντιμετωπίσω τις ευθύνες τους. Το παιδί δεν το κάνεις για να το δει ο κόσμος και να αποδείξεις ότι μπορεί να είσαι μάνα.

- Κλείνοντας, τι σας λείπει σήμερα;Τίποτα. Μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω αρκετά από τα πράγματα που ονειρεύτηκα και αγαπούσα. Θα ήθελα να έχω την υγεία μου, γιατί μεγάλωσα. Ξέρετε, το μόνο βέβαιο είναι ότι κανείς δεν γνωρίζει τι ξημερώνει η ζωή!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΙΤΣΑΣ

Σχόλια