Σύσκεψη στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, με θέμα την υλοποίηση νέων Λεωφορειολωρίδων στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης συμμετείχε σήμερα σε σύσκεψη στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, με θέμα την υλοποίηση νέων Λεωφορειολωρίδων στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
Μετά το τέλος της σύσκεψης ο κ. Μαγκριώτης έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο και Αντιδήμαρχο Θεσσαλονίκης, τον κ. Μπουτάρη και τον κ. Κουράκη, γιατί ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρότασή μου να οργανώσουμε την σημερινή συνάντηση με τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης και των πολιτών.
Πολύ περισσότερο βέβαια να τους ευχαριστήσω για την οργάνωση αυτής της συνάντησης και την συμφωνία που υπάρχει. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, γιατί συζητάμε για την πόλη μας και για τα καυτά προβλήματα της.
Τα προβλήματα παραμένουν άλυτα, είτε γιατί η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει τις βασικές συγκοινωνιακές υποδομές, όπως είναι ένα μέσο σταθερής τροχιάς, μέχρι σήμερα, είτε γιατί δεν υπήρχε καλή συνεργασία των φορέων της πόλης και φυσικά καλή συνεργασία με την κεντρική διοίκηση, η οποία είχε και συνεχίζει να έχει αρμοδιότητες, που πρέπει να ανήκουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς.
Γι’ αυτό το πρώτο που θέλω να τονίσω στο βαθμό που εξαρτάται από εμένα, λόγω των πρόσθετων συναρμοδιοτήτων που έχω στην κυβέρνηση του κ. Λουκά Παπαδήμου, θα βοηθήσω στη μεταφορά αρμοδιοτήτων στους τοπικούς φορείς και ειδικότερα, αρμοδιότητες που αφορούν τη χωροθέτηση και κατασκευή χώρων στάθμευσης, τις Ειδικές Λωρίδες των Λεωφορείων (ΕΛΛ) και τον σχεδιασμό, υλοποίηση και διαχείριση των συγκοινωνιακών θεμάτων.
Αυτό πιστεύω ότι μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα. Ήδη από τη δική μας πλευρά έχει υπάρξει και σχετική προετοιμασία.
Είμαστε έτοιμοι, να χρηματοδοτήσουμε την κατασκευή τεσσάρων ειδικών λωρίδων για τα λεωφορεία στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης.
Μέσα από την προγραμματική σύμβαση, η οποία έχει προετοιμαστεί και μπορεί να υπογραφεί μεταξύ του ΣΑΣΘ και του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο Δήμος θα αναλάβει, τις μελέτες εφαρμογής και ό, τι άλλο χρειαστεί. Μέχρι το Καλοκαίρι οι λεωφορειολωρίδες μπορεί να έχουν κατασκευαστεί.
Η χρηματοδότηση είναι διασφαλισμένη από την πλευρά του Υπουργείου, μέσα από το ΕΣΠΑ και το Ειδικό Τομεακό Πρόγραμμα Μεταφορών. Εκτιμούμε ότι δεν θα ξεπεράσει τις 500 χιλ. ευρώ με το ΦΠΑ ή όλη δράση.
Ακόμη να σημειώσω ότι για τη χρήση και τη διαχείριση των ειδικών λωρίδων για τα λεωφορεία, οι αποφάσεις που τυπικά ανήκουν ακόμη στο Υπουργείο, θα μεταφερθούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Τώρα θα αποφασίσουμε με βάση τις προτάσεις και τις εισηγήσεις που θα έχουμε από την πλευρά των φορέων της πόλης και πρώτα – πρώτα από το Δήμο Θεσσαλονίκης και το Δήμου Καλαμαριάς.
Με το Δήμο Καλαμαριάς δεν χρειάζεται να υπάρξει κάποια προγραμματική συμφωνία για την κατασκευή, γιατί εκεί η λεωφορειολωρίδα έχει κατασκευαστεί με χρηματοδότηση από το Υπουργείο, πριν ένα χρόνο όπως και η συντήρηση του δρόμου από το Φοίνικα μέχρι το Ντεπώ. Θυμάστε, έμοιαζε βομβαρδισμένο τοπίο ο δρόμος αυτός τον προηγούμενο χρόνο. Αυτό που χρειάζεται μόνο είναι ο καθορισμός της χρήσης που θα συμπεριληφθεί στην Υπουργική Απόφαση μαζί με τις Λεωφορειολωρίδες στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Η συνεργασία με το Α.Π.Θ., όσο και η συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης και τους άλλους Δήμους, μέσα και από το Μνημόνιο Συνεργασίας της Αττικό Μετρό Α.Ε., που όπως ξέρετε έχει υπογραφεί πριν από μήνες, είναι πολύ χρήσιμη και αποτελεσματική, γιατί λύνει προβλήματα. Μπορούμε, πριν ολοκληρωθεί η βασική γραμμή, αλλά και οι επεκτάσεις του μετρό, να έχουμε ετοίμους τους χώρους μετεπιβίβασης και τους χώρους στάθμευσης, κοντά στους σταθμούς του Μετρό.
Με αυτό τον τρόπο το μετρό θα είναι καθολικά χρήσιμό, όπως το θέλουμε όλοι, το αγαπούμε όλοι και δουλεύουμε γι’ αυτό.
Εδώ μπορεί να υπάρχει και συνέργεια του ιδιωτικού τομέα, χωρίς να ανεβάζει πολύ το κόστος χρήσης των χώρων στάθμευσης. Αυτό είναι ένα πρόβλημα, ειδικά σε εποχές κρίσης.»

Σχόλια