Κάνει πίσω η κ. Διαμαντοπούλου, με αλλαγές στο παρά πέντε...

Αλλαγές στο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση φαίνεται πως εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, σε μία προσπάθεια να προσεγγίσει την πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά και να κλείσει το εσωκομματικό «μέτωπο», λίγες μόλις ημέρες πριν ξεκινήσει στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση για τις ρυθμίσεις.
Οι προτεινόμενες αλλαγές αφορούν κυρίως στις εξουσίες που συγκεντρώνει ο νεοεισαγόμενος θεσμός του Συμβουλίου Διοίκησης των Ιδρυμάτων, που αποτελεί και τη βασική μεταρρυθμιστική πρόταση του υπουργείου Παιδείας.
Το νομοσχέδιο, και ιδιαίτερα οι διατάξεις για τη διοίκηση των Ιδρυμάτων, συνάντησε την έντονη αντίδραση των πανεπιστημιακών. Από την άλλη πλευρά, βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, -όπως οι κ.κ. Κ.Καρτάλης και Σπ.Βούγιας- πρότειναν το τελευταίο διάστημα σειρά αλλαγών.
Το υπουργείο Παιδείας, που δεν έχει αποκλείσει να υιοθετηθούν προτάσεις οι οποίες δεν θα αλλάζουν το πνεύμα και τη φυσιογνωμία των προωθούμενων αλλαγών, φέρεται να εξετάζει τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής στη σύνθεση του 15μελούς Συμβουλίου Διοίκησης των ΑΕΙ.
Σύμφωνα με την αρχική πρόταση του υπουργείου, η σύνθεση του Συμβουλίου ήταν 7 πανεπιστημιακοί, 7 εξωπανεπιστημιακοί και 1 εκπρόσωπος των φοιτητών. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Mega, η αναλογία γέρνει πλέον υπέρ των πανεπιστημιακών, οι οποίοι θα έχουν 8 εκπροσώπους στο Συμβούλιο.

Με την πλειοψηφία αυτή εκτιμάται ότι αποφεύγεται ο πρύτανης να είναι εξωπανεπιστημιακός. Επίσης, φαίνεται να αναβαθμίζεται ο ρόλος της Συγκλήτου, καθώς αναλαμβάνει όλα τα ερευνητικά και εκπαιδευτικά θέματα, ενώ το Τμήμα παραμένει βασική πανεπιστημιακή μονάδα και όχι Σχολή, όπως ήθελε το υπουργείο Παιδείας.

Το νομοσχέδιο εισάγεται τη Δευτέρα στην Ολομέλεια της Βουλής και τίθεται προς ψήφιση την Τετάρτη. Εν όψει της συζήτησης, πανεπιστημιακοί έχουν διοργανώσει για την Κυριακή και τη Δευτέρα διήμερο εκδηλώσεων διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα. Την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Πανεπιστήμιο για την κοινωνία και όχι για τις επιχειρήσεις».

Σχόλια